Bengans: I'm Kingfisher & Kingdom of Evol

Dagen efter den fantastiska TOTALT JÄVLA MÖRKER-spelningen så skulle Göteborg få finbesök av den eminenta I'M KINGFISHER på BENGANS. Vaknade alldeles för tidigt och fick i mig lunch vid frukostdags och satt sedan på balkongen och försökte återställa någon slags balans innan jag skulle möta Nina och hennes syrra. Skulle jag påstå annat än att det var mycket trevligt så skulle jag ljuga. Höll på att dö av skratt av det fina mellansnacket också. Bra mellansnack är en så bra bonus som få behärskar eller bryr sig om. Efteråt skulle det visa sig bli ännu en bonus i form av KINGDOM OF EVOL med FREDDIE WADLING och EBBOT LUNDBERG och det ryktades om att det skulle bli lite CORTEX på det också. Det dom visade upp var inget som gick hem hos mig och skulle passa bättre på någon sunkig pub där det spelas bluesrock för gubbar trots WADLING och EBBOTS insatser. Fick väl någon THE STOOGES-vibb någon gång men...nä. Dock var det onekligen trevligt att dom avslutade med "MIND OF DARKNESS". Kontentan är trots att FREDDIE är en gammal hjälte och legend så var det KUNGSFISKAREN som var huvudakten idag. Hade för övrigt helt missat att CORTEX-skivan SPINAL INJURIES skulle återsläppas på dubbelvinyl med osläppta låtar som extra-material. Om någon mot förmodan vill bli av med sin så ställer jag upp som fadder!

Hade ju ändå ställt mig hyfsat lång framme och således slarvat bort vännerna. Som tur var hittade jag andra och det blev öl och pizza och allt som hör till på Andra Långgatan. Tanken var att gå på KORSFÄST, ANATOMI-71 & CONTRAZ på TRUCKSTOP ALASKA men tog det uppenbart jättedåliga beslutet att mellanlanda hemma innan för att hämta tröja för att skydda mig från köld-döden och så vidare. Lyckades självklart somna och sedan blev det helt enkelt för sent för att hinna med. Man kan inte få allt, men jag ska lära mig till nästa gång att inte tro att jag klarar av en heldagsfylla!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen