Moral Panic: Sekten: Pipe Dream, Slug Abuse & False Act

MORAL PANIC satte upp ett tidigt lördags-gig på SEKTEN som tyvärr inte lockade till sig särskilt många besökare. Alla band körde typ 10 minuter. Det var så djävla gött på något vis att alla bara rensade och så var det klart. Man hann aldrig på trött på't men man hann känna in det goa. Höjdpunkten tyckte jag var första bandet som, även om medlemmarna inte direkt är nya i punk-scenen, körde sitt första gig som PIPE DREAM. Gamla skolans hardcore. Goa riff, bra sång, gott rens och inte för mycket gubb-takt. Någon gång tror jag att jag tänkte på D.R.I. när jag var där, men nu när jag lyssnade igenom det igen kände jag inte samma vibb alls. Knepigt det där. Önskar dock alltid mer d-takt, men det var fan bra.

Nästa band kommer från Polen och heter FALSE ACT. Långsam hardcore eller bara mid-tempo punk? Jag vet inte vilket, men förmodligen någonstans däremellan. Massa reverb på sången är det i alla fall och det gillas. Tyckte nog det var trevligare att lyssna på det i efterhand än just där. Såg väl visserligen allt utöver PIPE DREAM som en bonus den kvällen. Sen har jag ju också en förkärlek till polsk punk så det var ju inte en helt dålig bonus så sett.

Sista bandet, SLUG ABUSE, hade lite samma medlemmar som förra fast hade roterat instrument lite. Punkig post-punk. Påminner en aning om den finska skolan med LAST DAYS, KUUDES SILMÄ och alla dom. Fast jag måste säga att jag tycker finnarna gör det bättre. Skulle vilja att dom filade lite mer på melodierna men hade lätt velat se dom igen. Gillar namnet på något skevt sett. Slug är ett bra ord.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen